Reklama jest dźwignią handlu, dlatego koniecznością stało się obecnie inwestowanie w marketing internetowy, dzięki któremu można zaistnieć w świadomości szerokiego grona odbiorców, zainteresować ich swoją ofertą, budować pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych klientów. Korzystne będzie wykorzystanie w tym celu social mediów. Przy niewielkich nakładach finansowych możliwe jest uzyskanie wielu wymiernych korzyści. Zainteresować się warto szczególnie portalem takim jak Facebook, który oferuje liczne możliwości przedsiębiorcom.
Wykorzystaj social media do promocji swojej firmy w Sieci
Zakupy online coraz bardziej wypierają te robione w tradycyjny sposób, czyli stacjonarne. Dużo wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze jest nabywanie produktów online, bez wychodzenia z domu. W sprzedaży warto wspomóc się mediami społecznościowymi, które doskonale nadają się do niedrogiej i skutecznej promocji swojego biznesu, konkretnych usług i produktów. Za pomocą Facebooka możliwe staje się wypromowanie marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Na portalu tym nie brakuje przydatnych narzędzi wspierających sprzedaż i handel. Może stać się on źródłem nowych przychodów dla firmy. Do dyspozycji mamy płatne reklamy, czyli social ads. Można wybrać slajdy ze zdjęciami i z linkiem do swojego sklepu internetowego, pojedyncze posty ze zdjęciem i przyciskiem kup. Kolejną opcją są lokalne grupy sprzedażowe. Dołączając do nich, możliwe staje się dodawanie własnych postów z ofertami sprzedażowymi.
Jednym z narzędzi sprzedażowych na Facebooku jest marketplace, czyli tablica ogłoszeń, na której umieszcza się zdjęcia, opisy, ceny oferowanych produktów. Za pośrednictwem Facebooka możliwe staje się zwiększenie liczby konwersji na witrynie, można nawet sprzedawać za pośrednictwem tego portalu. Umożliwia on prezentowanie dobrze dopasowanych produktów, dzięki optymalizacji reklam w taki sposób, że są one wyświetlane w oparciu o rzeczywiste zainteresowania odbiorców. Przedsiębiorca może utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, docierając do osób, które odwiedziły już jego sklep internetowy. Możliwe staje się wobec tego połączenie sprzedaży online i offline. Facebook oferuje wielorakie narzędzia pomiarowe, umożliwiające zapoznanie się z danymi analitycznymi, testami i raportami atrybucji.