Na administrację publiczną składają się setki instytucji, które zatrudniają wielu urzędników. W celu dokształcania ich oraz rozwoju ich kompetencji są oni angażowani w liczne szkolenia i kursy mające na celu podnoszenie ich kwalifikacji. Warto zapoznać się z przykładami szkoleń, w jakich mogą wziąć udział urzędnicy administracji publicznej.
Urzędy miast i gmin
Szkolenia dla urzędów miast i gmin są jednym z fundamentów sprawnej administracji publicznej. W tego typu instytucjach pracują urzędnicy zajmujący się edukacją, ewidencją ludności, gruntów, budynków, a także urzędnicy od gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, finansów oraz kultury. Dlatego mogą być oni wysyłani na wiele różnych szkoleń. Przykładem mogą być m.in. szkolenia z ewidencji ludności, rozliczania podatku VAT czy też wykonywania sprawozdań z przekazywanych odpadów. Wymienione szkolenia mają raczej charakter szkoleń twardych. Urzędnicy mogą uczestniczyć także w szkoleniach miękkich, np. z pracy zespołowej, kontaktu z petentem czy też komunikacji interpersonalnej.
Ośrodki pomocy społecznej
Szkolenia dla ośrodków pomocy społecznej mają kluczowe znaczenie w pracy urzędników każdego powiatu, miasta i gminy. Jednymi ze szkoleń, na które najczęściej są wysyłani pracownicy ośrodków pomocy społecznej, są szkolenia z zakresu psychologii. Szczególnie przydaje się one w sytuacji kontaktu z osobami pokrzywdzonymi przez los, chorymi oraz innymi osobami przebywającymi w ośrodkach. Z pewnością przydatne będą także szkolenia z zakresu przepisów prawa rodzinnego i innych gałęzi prawa dotyczących pomocy dzieciom, osobom starszym, chorym, bezdomnym. Urzędnicy ośrodków pomocy społecznej docenią także szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem.
Urzędy pracy
Szkolenia dla urzędów pracy mogą mieć realny wpływ na obniżenie bezrobocia oraz poprawę sytuacji osób bezrobotnych na rynku pracy. Jednym z przydatnych szkoleń może być szkolenie z zakresu dopasowania predyspozycji kandydata do dostępnych ofert. Urzędnicy zatrudnieni w urzędach pracy skorzystają także na szkoleniach na temat pozyskiwania pracowników, wykonywania CV oraz prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.