Aktywny wypoczynek

Aktywny wypoczynek to sposób spędzania wolnego czasu oparty na ruchu i fizycznej aktywności. Z aktywnym wypoczynkiem mamy na ogół do czynienia w przypadku różnego rodzaju wyjazdów na wakacyjny wypoczynek. Jeśli taki wyjazd połączony jest z bieganiem, jazdą na rowerze, zajęciami fitness, nordic walking, a nawet z regularnymi spacerami w lesie czy po plaży to możemy mówić o aktywnym wypoczynku.

Aby nasza aktywność miała cokolwiek wspólnego z wypoczynkiem musimy odpowiednio podejść do zajęć fizycznych aby się nie zamęczyć. Z drugiej strony musimy też uważać  aby aktywność nie skończyła się już po pierwszym dniu. Chodzi o to aby nie rzucać się od razu na głęboką wodę bo może się okazać że po jednym dniu takiej aktywności reszta turnusu będzie już tylko samym wypoczynkiem bo z przemęczenia i przetrenowania nie będziemy w stanie zmobilizować się do kolejnej aktywności,

Mierzmy siły na zamiary a będzie dobrze!

Jazda na rowerze

Jazda rowerem podobnie jak każda aktywność w odpowiedniej do naszego wytrenowania dawce wpływa pozytywnie na nasz organizm, wydziela hormon szczęścia i poprawia nastrój i przyczyniają się do wzrostu ogólnego zadowolenia.
Jazda na rowerze przyśpiesza krążenie, dzięki czemu organizm jest bardziej dotleniony i lepiej funkcjonuje,

Podczas jazdy na rowerze spalimy tkankę tłuszczową na biodrach i udach oraz wzmocnimy naszą muskulaturę. Najmocniej pracują tutaj mięśnie ud i pośladków ale także mięśnie brzucha choć te akurat w dość ograniczonym stopniu.

Chcesz się pozbyć cellulitu z pośladków? Wsiadaj na rower!

Bieganie

Bieganie w ostatnich latach stało się bardzo popularną formą aktywności fizycznej. Coraz częściej można zauważyć ludzi biegających zarówno po lesie jak i w mieście. Ten rodzaj aktywności fizycznej niesie za sobą wiele zalet zgodnie z zasadą ruch to zdrowie. Oczywiście do każdej aktywności trzeba podchodzić rozsądnie i stopniowo ją rozwijać tak aby nie zniechęcić się po pierwszym treningu.

Bieganie to przede wszystkim wzmocnienie układu krwionośnego i odpornościowego oraz redukcja złego cholesterolu, co niewątpliwie ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie a wiadomo w zdrowym ciele zdrowy duch. Wszelka aktywność fizyczna w odpowiedniej dawce wpływa na wydzielanie się endorfiny czyli hormonu szczęścia dlatego też w pewnym uproszczeniu możemy mówić o czymś takim jak uzależnienie od aktywności fizycznej, w tym wypadku uzależnieniu od biegania. Endorfiny to forma nagrody za naszą aktywność.

Bieganie obniża poziom stresu, odmładza wspomagając produkcję hormonu wzrostu i poprawia ogólną sprawność fizyczną i to już w relatywnie krótkim czasie.